► توزیع موقعیت های عادی گلزنی به شرح زیر است:
35% از وسط، 25% از هر یک از جناحین (راست و چپ) و 15% ضربات ایستگاهی (مستقیم و غیر مستقیم).

► تجربه بازی با یک سیستم تنها پس از یک مسابقه (یا پس از فروش بازیکنی که در تیم شما فیکس بازی می کرده) می تواند کاهش یابد نه پس از هر آپدیت هت تریک.

► مجموع مهارت پاس بازیکنان حاضر در میدان تیم شما، مهارت تاکتیکی حمله از عمق/جناحین را تعیین می کند.

ابزار محاسبه ی ریت تیم: (http://stage.ht-tools.eu/ratingspredictor)

فرمول مهارت تاکتیکی ضد حمله(CA):
CA Level Formula = 0,017272a + 1,042313
a برابر است با: مجموع مهارت دفاع مدافعان بعلاوه دو برابر مهارت پاسشان. البته برای هر یک از مدافعان، ضریب فرم وی هم در پاس و دفاعش ضرب می شود.

ضریب تبدیل= 10.8*ca/ra
ra --> مجموع ریت های (دفاع+هافبک+حمله) دو تیم (نیازی نیست ریت هافبک در 3 ضرب شود)

► تاکتیک شوت از راه دور:

Long Shots tactic level = 1.66*SC + 0.55*SP - 7.6
که در آن SC میانگین گلزنی بازیکنان حاضر در میدان و SP هم میانگین ضربات ایستگاهی آنان است.
استفاده از این تاکتیک باعث افت 5% در ریت هافبک و افت 2.7% در ریت حمله می شود.
(13160)، (13124)، (13125)

شما می توانید با استفاده از ابزار زیر مهارت تاکتیکی شوت از راه دور تیم خود را محاسبه کنید:
(https://hattrickassistent.webs.com/en/tools.htm)
(http://ht.alergromania.ro/tools/tactic-long-shots/)


 

مهارت تاکتیکی شوت از راه دور مجموع امتیاز
اسفبار (2) 15 تا 18.4
ناچیز (3) 18.5 تا 20.3
ضعیف (4) 20.4 تا 23
ناکافی (5) 23.1 تا 24.6
قابل قبول (6) 24.7 تا 25.9
خوب (7) 26 تا 27.8
عالی (8) 27.9 تا 29.4
توانمند (9) 29.5 تا 31.1
برجسته (10) 31.2 تا 33.1
درخشان (11) 33.2 تا 34.2
باشکوه (12) 34.3 تا 36.2
بین المللی (13) 36.3 تا 37.8
فوق العاده (14) 37.9 تا 40.0
استثنایی (15) 40.1 تا 42.1
خارق العاده (16) 42.2 تا 43.9
افسانه ای (17) 44.0 تا 45.5
جادویی(18) 45.6 تا ؟
آرمانی (19) 47.7
کهکشانی (20) ؟


مجموع امتیاز= 3 برابر میانگین گلزنی بازیکن حاضر در میدان+ میانگین ضربات ایستگاهی آنان
در اینجا بازیکنان حاضر درمیدان شامل دروازه بان نمی شود.

احتمال گل شدن حمله در تاکتیک شوت از راه دور :

attack= 0.0643*Scoring^2.3808*SP^2.7720
Defense = 1977.4524*GK^0.9 + 31.4827*SP^2.3262

- Scoring: گلزنی بازیکن زننده شوت
- SP: مهارت ضربه ایستگاهی زننده شوت
- GK: مهارت دروازه بانی دروازه بان
- SP: مهارت ضربه ایستگاهی دروازه بان

احتمال گل شدن در شوت از راه دور= Attack/(Attack+Defense)

 

میزان موثر بودن تاکتیک : 

وقتی یک حمله از وسط، چپ یا راست شکل می گیرد، احتمال گل شدن آن برابر است با:
= 0.474*(1-exp(-0.0762*tactic level))

 

مهارت تاکتیکی احتمال گل شدن
1 3.48%
2 6.70%
3 9.69%
4 12.45%
5 15.02%
6 17.39%
7 19.59%
8 21.63%
9 23.53%
10 25.28%
11 26.90%
12 28.40%
13 29.80%
14 31.09%
15 32.29%
16 33.39%
17 34.42%
18 35.37%
19 36.26%
20 37.07%



فرمول مهارت تاکتیکی حمله از جناحین/عمق:
AOW/AIM Tactics level = [sum of passing]/5 – 2
Sum of passing --> مجموع مهارت پاس بازیکنان (به جز دروازه بان)


 

مهارت تاکتیکی حمله از عمق/جناحین مجموع مهارت پاس بازیکنان (غیر از دروازه بان)
ضعیف (4) 30
ناکافی (5) 35
قابل قبول (6) 40
خوب (7) 45
عالی (8) 50
توانمند (9) 55
برجسته (10) 60
درخشان (11) 65
باشکوه (12) 70
بین المللی (13) 75
فوق العاده (14) 80
استثنایی (15) 85
خارق العاده (16) 90
افسانه ای (17) 95
جادویی(18) 100
آرمانی (19) 105
کهکشانی (20) 110

 

مثلا اگر مجموع مهارت پاس بازیکنان شما 60 باشد، آنگاه طبق فرمول:
مجمموع مهارت پاس/5 - 2 = 60/5 - 2 = 12 - 2 = 10
بنابراین مهارت تاکتیکی حمله از جناحین/عمق شما برجسته (10) خواهد بود.

 

► یارگیری

مقاله: (/MyHattrick/Editorials/default.aspx?EditorialID...)
انجمن: (https://devblog.hattrick.org/2017/12/let-the-...begin)

به ترتیب:
● یارگیری یک دستور فردی محسوب میشود؛ و تنها زمانی میتوان استفاده کرد که بازیکن یارگیر به صورت عادی(NORMAL) بازی کند.(تایید شده توسط HT-Tasos در این دو پست:(17147468.39) و (17147468.73))

● شما میتوانید تنها یک یارگیری در بازی انجام دهید، بازیکن یارگیر باید در زمین حضور داشته باشد و یا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود(یارگیری به محض ورود بازیکن فعال میشود)

● یارگیری بر مهارت های دفاع، بازیسازی، بازی در کنار، پاس و گلزنی بازیکن یارگیر اثر دارد و بازیسازی، بازی در کنار، پاس و گلزنی بازیکن یارگیری شده را تحت تاثیر قرار میدهد. سپس احتمال اتفاق افتادنش مانند پروسه همیشگی که شامل موقعیت سازی بر اساس مهارت تاکتیکی و شانس دریافت موقعیت ویژه هست ادامه پیدا می کند. ضمنا مهارت های دروازه بانی و ضربات ایستگاهی لحاظ نمیشوند.

● اگر بازیکن یارگیری شده در موقعیت روبروی بازیکن یارگیر باشد بازیکن یارگیر 50% از مهارت هاش کم میشود. موقعیت رو به رو یعنی: 
- دفاع های وسط در موقعیت روبروی تمامی مهاجم ها 
- تمامی وینگ بک ها در موقعیت روبروی تمامی وینگرها 
- تمامی هافبک های وسط در موقعیت روبروی تمامی هافبک های وسط 
- درغیر این صورت، یعنی اگر بازیکن یارگیری شده در موقعیت روبرو قرار نداشته باشد بازیکن یارگیر 65% از مهارت هایش را از دست می دهد.
- اگر تغییری در پست بازیکن حین بازی انجام شود اثرات یارگیری دوباره محاسبه خواهد شد.
- اگر بازیکن یارگیری شده در زمین حضور نداشته باشد یا در مکانی که نمیتوان یارگیری کرد حضور داشته باشه (دروازبان و مدافعین)، بازیکن یارگیر 10% از تمام مهارت هایش را از دست میدهد.

● پس مجازات بازیکن یارگیر به صورت زیر میشود:

 

بازیکن یارگیر | بازیکن یارگیرشده FW W IM
CD -50% -65% -65%
WB -65% -50% -65%
IM -65% -65% -50%


●اگر یارگیری صورت بگیره بازیکن یارگیری شده طبق فرمول زیر از مهارتهاش کم میشود.

penalty = defending ^ 3.5 / (defending ^ 3.5 + highest_skill ^ 3.5)
جریمه ی بازیکن یارگیری شده = دفاع یارگیر به توان 3.5 تقسیم بر (دفاع یارگیر به توان 3.5 + بیشترین مهارت بازیکن یارگیری شده به توان 3.5)


مهارت ها در این فرمول بعد از اعمال فرم و قدرت بدنی و تجربه و وفاداری و امتیاز باشگاه مادر حساب میشود،(و اتفاق ویژه اب و هوا در صورت وجود داشتن)

● بازیکن بی تخصص 5% و بازیکن قدرتی 10% مهارت دفاعش در فرمول بیشتر در نظر گرفته میشه.( این تاثیر مثبت بازیکن بی تخصص و قدرتی فقط روی همین فرمول یارگیری میباشد نه روی ریت یا مهارت تاکتیکی یا هرچیز دیگری.)

● مجازات بازیکن یارگیرشده اگر تکنیکی باشد 8 درصد از بیشترین مهارت آن ها کم میشود و اگر غیرقابل پیش بینی باشد 8 درصد به بیشترین مهارت ان ها افزوده میشود

یعنی کاهش مهارت برای بازیکنای تکنیکی:
penalty = defending ^ 3.5 / (defending ^ 3.5 + 0.92*highest_skill ^ 3.5)
و غیرقابل پیش بینی: 
penalty = defending ^ 3.5 / (defending ^ 3.5 + 1.08*highest_skill ^ 3.5)

برنامه کمکی جهت یارگیری بازیکن حریف(ساخته شده توسط shadow___(10488141)):
(https://neverlastinger.github.io/ManMarkingCa...ator/)

مهم: مهارت های محاسبه شده در این برنامه مهارت های واقعی بازیکن نیستند! اما مهارت ها پس از در نظر گرفتن تاثیرات مثبت و منفی ناشی از فرم، استقامت، وفاداری، پاداش XP و سلامتی متفاوتند! (و حوادث آب و هوایی در صورت وجود)

شما میتوانید از برنامه کمکی ساخته شده توسط giupino82 (10488141) برای محاسبه مهارت واقعی بازیکن خود با تمام متغییر ها استفاده کنید. 
(http://hattrickradar.netsons.org/radar.php)

نکته: این آخرین ابزار 5٪ پاداش / مجازات را برای اثرات آب و هوایی (که باید قبل از محاسبه مجازات علامت گذاری با استفاده از ابزار shadow___) مورد توجه قرار گیرد، در نظر نگیرد.

 


[بازگشت]