اصول شبیه سازی مسابقه

► لحظه ای که در آن اتفاقی رخ می دهد، به طور تصادفی انتخاب می گردد. در آن لحظه مشخص، موتور، مالکیت توپ (ریت های هافبک هر یک از دو تیم) را بررسی کرده و تصمیم می گیرد که آیا موقیعت گلزنی ایجاد شود یا خیر و اگر ایجاد شود کدام تیم صاحب آن گردد. سپس ریت حمله ی تیمی که صاحب موقعیت گلزنی شده است در تقابل با ریت دفاع تیم حریف در ناحیه متناظر قرار می گیرد (به عنوان مثال ریت حمله از راست در تقابل با ریت دفاع چپ قرار می گیرد). اگر ریت حمله بیش از ریت دفاع حریف در ناحیه متناظر باشد، شانس گل شدن موقعیت افزایش می یابد. زننده گل به صورت تصادفی انتخاب می گردد، اما بازیکنانی که مهارت گلزنی بالاتری دارند شانس بیشتری برای انتخاب شدن به عنوان زننده گل دارند.

احتمال گل شدن موقعیت: 

موقعیت ها

► توزیع موقعیت های عادی گلزنی به شرح زیر است:
35% از وسط، 25% از هر یک از جناحین (راست و چپ) و 15% ضربات ایستگاهی (مستقیم و غیر مستقیم).

► موتور جدید می تواند در هر مسابقه 15 سیکل تولید کند که ممکن است شامل 15 موقعیت عادی باشد:
5 موقعیت اختصاصی برای تیم A. اگر ریت هافبک تیم A بیشتر از ریت هافبک حریف باشد، احتمال اینکه چنین موقعیتی به تیم A اختصاص داده شود افزایش می یابد. اگر چنین موقعیتی به تیم A اختصاص نیابد، موقعیت از بین خواهد رفت. (موقعیت به حریف نمی رسد)
5 موقعیت اختصاصی برای تیم B. اگر ریت هافبک تیم B کمتر از ریت هافبک حریف باشد، احتمال اینکه تیم B چنین موقعیتی را از دست بدهد افزایش می یابد. در عین حال اینگونه نخواهد بود که در صورت اختصاص نیافتن موقعیت به تیم B، تیم A صاحب آن شود. (چرا که این موقعیت اختصاصی است)
- 5 موقعیت آزاد - تیمی که ریت هافبک بالاتری دارد شانس بالاتری برای تصاحب چنین موقعیت شناوری دارد. بر خلاف موقعیت های اختصاصی، اگر یک موقیعت آزاد (شناور) به یک تیم نرسد، تیم حریف آن را می قاپد!

● تمامی موقعیت ها، لزوما در گزارش بازی ذکر نمی شوند.

- جدای از این 15 موقعیت عادی، موقعیت های فوق العاده دیگری نیز در بازی برای گلزنی وجود دارد (اسپشال ایونت (SE) یا اتفاقات ویژه). ضربات آزاد و پنالتی ها جزء موقعیت های عادی به شمار می روند اما کرنر ها، اتفاق ویژه به شمار می آیند.

یک سیکل می تواند شامل چندین اتفاق باشد. هر سیکل بر اساس 6 فاز به ترتیب زیر شکل می گیرد:

1- اتفاقات ویژه
2- موقعیت
3- ضد حمله احتمالی، اگر موقعیت بوجود آمد ولی به گل تبدیل نشد
4- کارت زرد/قرمز
5- مصدومیت
6- سردرگمی تیم


در: (18016)

و همه آن ها می توانند در یک سیکل اتفاق بیافتند (مگر اینکه موقعیت به گل تبدیل شود).
به عنوان مثال: (253467325) - 18 موقعیت شامل 15 موقعیت عادی و 3 موقعیت ویژه 

(13541241.16) ، (13546116.91) ، (13541241.25) ، (13541241.202) ، (13541241.513) ، (13541241.207) 

► مالکیت و موقعیت هایی که شما باید بدست بیاورید:(ترجمه نشده) (https://devblog.hattrick.org/2016/02/and-on-t...tion/)

► احتمال گرفتن موقعیت برای تیمی با ریت هافبک پایین بدین صورت است: a^2/2b^2
a یعنی ریت هافبک پایین 
و b یعنی ریت هافبک بالا

► زمان برگزاری مسابقات برای هر کشور: 
(https://wiki.hattrick.org/index.php?title=Glo...edule)
(https://wiki.hattrick.org/index.php?title=Friendly)
(http://fcclogo.kaoztribe.net/Countries.php)

 

مزیت تیم میزبان

► اثر شرایط مختلف بازی بر روی ریت هافبک:

 

شرایط مختلف درصد
بازی با نگرش نرمال در خارج از خانه 100%
بازی با تاکتیک ضدحمله 93%
بازی خانگی 119.892%
دربی (برای تیم مهمان) 111.493% •
بازی با نگرش دست گرمی 83.945%
بازی با نگرش بازی فصل 111.49%



*: تیم میزبان همان سهم 119.892% را دارا می باشد.
این اثرات با هم ضرب می شوند، وقتی که برای مثال در خانه و بازی فصل می کنید:
133.67%=111.49%*119.892% 

فرمول محاسبه مالکیت توپ: Possession % = Midfield1 / (Midfield1 + Midfield2) *100%

ابزار روحیه تیم:
(http://www.ht-tools.eu/findtheleader)
(http://ht.alergromania.ro/tools/team-spirit-o...izer/)
(http://ht4u.altervista.org/TSpredictor/team_s...ng=en)
برای دو ابزار آخر روانشناس در نظر گرفته نمیشود.


★★★ تمرکزتان باید بر روی ریت تیمی باشد (نه ریت انفرادی بازیکن ها) ★★★

► به ریت تیمی توجه کنید، نه ریت انفرادی. از افزونه فاکس تریک جهت بررسی آمار مربوط به ریت های تیمی (HatStats، احتمالات و ...) در پایان بازی استفاده کنید. 
(https://www.foxtrick.org/download)

► هنگامی که فقط با یک مهاجم بازی می کنید، یک راهکار خوب این است که ریت حمله را در یک جهت افزایش دهید، مهاجم را متمایل به کنار بازی دهید و یا به یک هافبک وسط دستور تمایل به کنار بدهید (و یا حتی از یک مدافع کنار عادی/تهاجمی استفاده کنید).

► علیرغم تلاش گسترش دهندگان بازی (HT ها) جهت کاهش اهمیت ریت هافبک، این ریت همچنان مهمترین عامل پیروزی در یک مسابقه به شمار می رود. بنابراین تمام توان خود را به کار گیرید تا در مالکیت توپ از حریفتان پیشی گیرید. (در اینجا روی سخن من با طرفداران پر و پا قرص تاکتیک ضدحمله نیست :دی)

داشتن بازیکنان چند مهارته (مولتی اسکیل) با مهارت بازیسازی قابل توجه، به شما کمک می کند تا ریت هافبک خود را بهبود ببخشید. (مدافع با بازیسازی بالا، هافبک کنار با بازیسازی بالا یا مهاجم تدافعی با بازیسازی بالا)

► روحیه تیمی کمک شایانی به پیروزی تیم می کند. داشتن روحیه بالا، به افزایش ریت هافبک شما کمک می کند. هر چه مالکیت بیشتری روی توپ داشته باشید، موقعیت های گلزنی بیشتری نصیب شما می شود. داشتن یک مربی با قدرت رهبری بالا کمک می کند تا روحیه تیمی شما به سرعت کاهش نیابد.

► سعی کنید غیرقابل پیش بینی باشید تا حریفتان نتواند به راحتی دست شما را بخواند و برنامه های شما را خنثی کند. همیشه از یک سیستم و تاکتیک استفاده نکنید. ریت های نهایی خود را با تعویض های مختلف و اجرای دستورات انفرادی در حین مسابقه مخفی نگه دارید (ریت های نهایی، ریت های میانگین هستند)، بخصوص وقتی که با تعداد مناسبی گل جلو هستید و خیالتان از بابت پیروزی راحت است و البته در این راه محتاط بوده و از ریسک زیاد بپرهیزید.

► در موتور جدید، احتمال به وجود امدن موقعیت در دقایق 0+90، 1+90، 2+90،(3+90 و ...) وجود دارد، توجه داشته باشید که وقت های تلف شده یک قابلیت فاکستریک میباشد و در بعضی مواقع دقایقی که بکار میرود برای ایونت ها اشتباه میباشد؛ به عنوان مثال در این بازی (614995797) گل در دقیقه 97 به ثمر رسیده است 

► در پخش زنده جدید قبل از شروع وقت های اضافه 5 دقیقه بازی متوقف خواهد شد تا تیم ها استراحت بکنند.

► برخی بر این عقیده اند (البته که این موضوع یک قانون نیست و تنها عقیده تعدادی از کاربران می باشد) که موتور در ابتدا احتمال برد هر یک از دو تیم را در نظر گرفته، سپس نتیجه دقیق بازی را تعیین می کند و در نهایت به تصمیم گیری در مورد توزیع موقعیت های گلزنی می پردازد (اینکه کدام موقعیت گل شود و کدام گل نشود).

► یدگاه فوق تا حدودی برخی از اتفاقات عجیب رخ داده در هت تریک را توجیه می کند. (اتفاقاتی از این قبیل که مثلا چگونه یک خط حمله اسفبار (2) در برابر یک خط دفاع آرمانی (19) موفق به گلزنی می شود و یا اینکه چگونه یه خط حمله کهکشانی (20) در برابر یک دفاع خوب (7)، موفق به گلزنی نمی شود.)

► در مواقع ضروری وقتی که مربی شما قدرت رهبری پایینی دارد، می توانید با تعویض مربیخود در آستانه شروع مسابقه، حریف را غافلگیر کنید و ریت خود را در منطقه دلخواه بالا ببرید

► هر گاه حریفتان در بازی حاضر نشود (در اثر چیدن کمتر از 9 بازیکن در ترکیب اولیه)، نتیجه 5-0 به سود شما رقم خواهد خورد و تجربه بازی با سیستم و همچنین اثر تمرین را برای 90 دقیقه دریافت کرده و روحیه هم مطابق با نگرشی که برای بازی تعیین کرده بودید (بازی دست گرمی، عادی، بازی فصل)، تغییر خواهد کرد.


[بازگشت]