همانند دنیای واقعی، در هت‌تریک نیز تیم‌ ملی وجود دارد با این تفاوت که اینجا سرمربی تیم را خود کاربران انتخاب می‌کنند. هر کشور در هت‌تریک، یک تیم ملی بزرگسالان و یک تیم ملی جوانان (بازیکنان ۲۰ سال به پایین) دارد و این یعنی هر کشور، دو سرمربی تیم ملی دارد که با رأی کاربران آن سرزمین انتخاب می‌شوند.

جام جهانی

جام جهانی، هر دو فصل یک‌بار با برگزاری بازی‌های دور مقدماتی آغاز می‌شود. پس از برگزاری این دور، چهره‌ی ۳۲ تیم راه‌یافته به دور نهایی مشخص می‌شود. در مرحله‌ی نهایی، این تیم‌ها در گروه‌های چهارتیمی با هم به رقابت می‌پردازند که از هر گروه، دو تیم به دور بعد راه پیدا می‌کند؛ این کار تا سه مرحله ادامه می‌یابد و در نهایت چهار تیم به مرحله‌ی حذفی می‌رسند که برگزار کننده‌ی دیدارهای نیمه‌نهایی و در نهایت دو تیم پیروز، برگزار کننده‌ی مسابقه‌ی فینال هستند. جام‌جهانی جوانان نیز یک فصل بعد از بزرگسالان و به همین منوال برگزار می‌شود.

سیدبندی دور مقدماتی بر اساس رنکینگ تیم‌ها در هت‌تریک محاسبه می‌شود که به نتایج تیم در دور قبلی جام جهانی بستگی دارد. وقتی جام جهانی برگزار نمی‌شود، تیم‌ها می‌توانند بازی دوستانه برگزار کنند.

انتخابات

یک‌روز پس از برگزاری فینال جام جهانی، انتخابات سرمربی‌گری تیم ملی در کشورها آغاز می‌شود که مصادف است با آغاز فصل جدید. هر دو فصل یک‌بار باید سرمربی تیم ملی بزرگسالان و سرمربی تیم ملی جوانان را انتخاب کنید؛ یعنی دوره‌ی مربیگری هر کدام، دو فصل است و بعد از برگزاری بازی فینال، به پایان می‌رسد.

لازم به ذکر است که شما برای رای دادن در انتخابات مربی‌گری تیم‌های ملی، باید حداقل یک فصل در هت‌تریک حضور داشته باشید.

فهرست دعوت‌شدگان به تیم ملی

سرمربی تیم ملی از میان باشگاه‌هایی که صاحب حقیقی دارند، حداکثر ۲۶ بازیکن را به کمپ تیم‌های ملی دعوت می‌کند. این بازیکنان باید ملیت همان کشوری را داشته باشند که سرمربی، سکان هدایتش را برعهده دارد. با انتخاب این افراد، سرمربی تیم ملی همان اطلاعاتی را در خصوص بازیکن تیم می‌بیند که شما در تیم خود می‌بینید.

داشتن یک بازیکن ملی‌پوش

اگر یکی از بازیکنانتان به تیم ملی دعوت شد، همچنان می‌توانید از حضورش در تیم خود بهره ببرید زیرا برنامه‌ی بازی‌های ملی، تداخلی با بازی‌های باشگاهی ندارد. اما بازی صرف در تیم ملی، دلیلی بر حضور بازیکن در تمرینات آخر هفته‌ی باشگاهش نیست و برای این منظور، وی باید حتماً در بازی‌ باشگاهی آن هفته نیز به میدان رفته باشد. به یاد داشته باشید خطر آسیب‌دیدگی در بازی‌های ملی نیز وجود دارد.

حضور بازیکن شما در تیم ملی، چند فایده برایتان دارد:

– حدود ۳۳ یا ۴۰ درصد در حقوق بازیکن تخفیف می‌گیرید بسته به اینکه در یک باشگاه خارجی یا در کشور خودش توپ می‌زند.

– بازیکنان تجربه‌ی زیادی کسب می‌کنند.

– اگر در یک مسابقه‌ی ملی، بازیکنی مصدوم شد و از بازی بیرون رفت، باشگاه مالک بازیکن علاوه بر تخفیف حقوقی، مبلغی معادل۱۰۰ درصد حقوق پایه‌ی وی را نیز به‌عنوان غرامت و به تعداد عدد مصدومیت تخمینی که کنار نام وی نمایش داده شده، دریافت می‌کند.

توجه داشته باشید که از شما انتظار نمی رود با تخریب بازیکنان ملی تیمتان، تیمهای ملی را تخریب کنید. مسئولان تیم‌های ملی، به عنوان آخرین مرجع، در صورت این اتفاق، اختیار آزادسازی بازیکنان ملی و قرار دادن آن‌ها در بازار نقل‌و‌انتقالات را دارند.

اگر شما می‌خواهید در این بخش فعالیت کنید و یا فقط اطلاعات بیشتری می‌خواهید، به شما توصیه می‌کنیم قوانین تیم‌های ملی را مطالعه کنید.


[بازگشت]