جام‌های دوستانه مسابقات دیگری هستند که شما می‌توانید در هت‌تریک از آن‌ها لذت ببرید. شما می‌توانید به نردبان ملحق شوید و تلاش کنید تا لقب نردبان‌سالار را تصاحب کنید و یا در جام‌هایی که کاربران دیگر بصورت مجزا ایجاد کرده‌اند شرکت کنید.

توجه کنید که شما در هنگام حضور در این مسابقات می‌توانید بازی‌های دوستانه‌ی خود را نیز برنامه‌ریزی کنید

جام دوستانه

شما باید حامی هت‌تریک طلایی، پلاتینی و یا الماسی باشید تا بتوانید یک جام دوستانه بسازید. به عنوان کاربران غیر حامی شما قادر خواهید بود تنها جام دوستانه «پیشرفته» ایجاد نمایید.سازنده لیگ در مورد اندازه، نام و موارد دیگر جام تصمیم می‌گیرد و سپس مربیان دیگر را برای شرکت در جام دعوت می‌کند. حامیان طلایی و پلاتینی هت‌تریک به صورت رایگان می‌توانند در یک زمان فقط در یک جام دوستانه «معمولی» شرکت کنند، و برای پیوستن به سایر جام‌های دوستانه باید اعتبار هت‌تریکی بخرند. سایر کاربران باید از طریق جعبه ابزار هت‌تریک این‌کار را انجام دهند. حامیان الماسی می‌توانند در یک جام دوستانه «ساده» و حداکثر ۱۰ جام دوستانه به طور همزمان با استفاده از گزینه «پیشرفته» شرکت کنند، و برای شرکت در این جام‌های دوستانه اعتباری از حساب آن‌ها کم نخواهد شد.

وقتی جام پر شده باشد، بصورت خودکار آغاز می‌شود و همچنین یک انجمن نیز برای آن جام ایجاد خواهد شد. در صورتی که تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام دوستانه، تا سه روز قبل از شروع اولین بازی به حد نصاب نرسند، افتتاحیه‌ی جام یک هفته به عقب خواهد افتاد.

جام‌های دوستانه ساده یک‌بار در هفته و در دوشنبه‌ها برگزار می‌شود و جام‌های دوستانه پیشرفته در هر زمان از هفته قابل برگزاری است.

مسابقات نردبان

در مسابقات نردبان هدف رسیدن به بالاترین نقطه‌ی نردبان و کسب مقام نردبان‌سالار است. و پس از آن حفظ این مقام تا زمانی‌که توانستید. برای رسیدن به بالای نردبان شما باید تیم‌هایی که در رتبه‌های بالای شما قرار دارند به بازی دعوت کنید، و اگر توانستید بر آن‌ها غلبه کنید صاحب مکان آن‌ها در نردبان خواهید شد.

قوانین مسابقات

رتبه‌ی کنونی شما بر تیم‌هایی که می‌توانید به مسابقه دعوت کنید تاثیر دارد.

  • رتبه 1 تا 5: فقط می‌توانند از طرف تیم‌هایی که در جدول دقیقا بعد از آن‌ها قرار دارند به مسابقه دعوت شوند.
  • رتبه 6 تا 15: می‌توانند از طرف تیم‌هایی که 1 تا 3 رتبه زیر آن‌ها قرار دارند به بازی دوستانه دعوت شوند.
  • رتبه 16 تا 99: می‌توانند از طرف تیم هایی که 1 تا 10 رتیه زیر آن‌ها قرار دارند به مسابقه دعوت شوند.
  • رتبه 100 تا 199: می‌توانند از طرف تیم هایی که 1 تا 50 رتیه زیر آن‌ها قرار دارند به مسابقه دعوت شوند.
  • رتبه 200 تا 1000: می‌توانند از طرف تیم هایی که 1 تا 100 رتیه زیر آن‌ها قرار دارند به مسابقه دعوت شوند.
  • رتبه 1000 تا 5000: می‌توانند از طرف تیم هایی که 1 تا 500 رتبه زیر آن‌ها قرار دارند به مسابقه دعوت شوند.
  • رتبه بالاتر از 5000: می‌توانند از طرف تیم هایی که 1 تا 1000 رتبه زیر آن‌ها قرار دارند به مسابقه دعوت شوند.

تیمی که تیم دیگری را به مسابقه دعوت می‌کند اعتبار لازم برای مسابقه را می‌پردازد و این درخواست بصورت خودکار توسط تیمی که به مسابقه دعوت شده پذیرفته می‌شود. مسابقه 24 ساعت بعد از ایجاد شدن برگزار خواهد شد. در صورتی که دعوت‌کننده در مسابقه برنده شود اعتبار به او برگردانده می‌شود.

تغییرات رتبه

اگر تیمی را به مسابقه دعوت کنید و برنده شوید مکان آن تیم را در نردبان تصاحب خواهید کرد و حریف شما 1 رتبه در نردبان سقوط خواهد کرد (این اتفاق برای تمام تیم‌هایی که در مکان‌های بین دو تیم قرار دارند اتفاق میافتد)

مثال : تیم الف با رتبه‌ی 54، تیم ب با رتبه‌ی 47 را به مسابقه دعوت می‌کند. اگر تیم الف برنده شود، تیم الف مکان تیم ب یعنی رتبه‌ی 47 را از آن خود می‌کند و تیم ب به رتبه‌ی 48 سقوط می‌کند، و تیمی که در رتبه‌ی 48 بوده به رتبه‌ی 49 سقوط می‌کند، تیمی که در رتبه‌ی 49 بوده به رتبه‌ی 50 سقوط می‌کند و الی آخر.

اگر تیمی را به مسابقه دعوت کنید و بازنده شوید، هر دو تیم در مکان‌های خود در نردبان باقی خواهند ماند.

مهلت دعوت به مسابقه

بعد از برگزاری بازی بسته به مکانی که قرار دارید تیم‌ها تا 12 ساعت نمی‌توانند شما را به مسابقه دعوت کنند (12 ساعت از شروع بازی). این‌کار به مشا اجازه می‌دهد تا شما دیگر تیم‌ها را به مسابقه دعوت کرده و در نردبان صعود کنید.

بعد از برگزاری بازی بسته به رتبه‌ای که در نردبان دارید نمی‌توانید تا 12 ساعت تیمی را به مسابقه دعوت کنید (12 ساعت از شروع بازی). این‌کار این فرصت را به دیگر تیم‌ها می‌دهد تا شانس به مسابقه دعوت کردن شما را داشته باشند. این‌کار همچنین جلوی یک‌سری از مسائل را نیز می‌گیرد. به عنوان مثال تیم رتبه‌ی دوم همیشه سریعا تیم رتبه‌ی اول را به مسابقه دعوت می‌کند. و شرایطی را پیش می‌آورد که صعود به رتبه‌های بهتر برای تیم سوم عملا غیر ممکن می‌شود.

همچنین، نمی‌توانید تا 24 ساعت به تیم‌هایی که با آن‌ها مسابقه برگزار کرده‌اید درخواست بازی مجدد دهید.

مسابقات جام دوستانه (نردبان و سایر)

تمام مسابقات در یک زمین بی‌طرف برگزار شده، هیچ هوادار جدیدی به تیمتان اضافه نمی‌شود و هیچ درامدی از این طریق به باشگاه شما اضافه نخواهد شد.

در تمام مسابقات جام دوستانه مانند یک بازی معمولی عمل خواهد شد. بدین معنی که فرم کنونی، مهارت‌ها، تجربه، وضعیت مصدومیت و غیره در روز بازی لحاظ خواهد شد. دو استثنا در این قسمت وجود دارد : روحیه تیم (و اعتماد به نفس) مقدار ثابتی در نظر گرفته می‌شود و کارت‌ها بصورت متفاوتی عمل می‌کند. برای خواندن جزئیات می‌توانید ادامه‌ی راهنما را مطالعه کنید.

پس از مسابقه تغییری در تیم شما به وجود نمی‌آید

مسابقات یک جام دوستانه، بر بازیکنان و تیم شما تاثیری نخواهند داشت. بنابراین بازیکنان شما تجربه یا تاثیر تمرینی از این مسابقات کسب نخواهند کرد. همین‌طور روحیه و اعتماد به نفس و تجربه‌ی بازی با سیستم‌ها تغییری نخواهد کرد.

جزئیات

جزئیات مورد نظر برای جام‌های دوستانه به شرح ذیل است:

  • روحیه‌ی تیمی: روحیه‌ی تیمی در مسابقات جام دوستانه از اول تا آخر (راضی) خواهد بود.
  • اعتماد به نفس تیم: اعتماد به نفس تیم شما از اول تا آخر جام دوستانه (شگفت‌آور) خواهد بود.
  • مصدومیت‌ها: هیچ مصدومیتی در مسابقات جام دوستانه اتفاق نمی‌افتد، اما بازیکنانی که در بازی‌های عادی مصدوم می‌شوند قادر به بازی‌کردن نخواهند بود.
  • کارت‌ها (در مسابقات جام دوستانه) :قوانینی که در این مسابقات برای کارت‌های زرد و قرمز اعمال می‌شود کاملا از بازی‌های معمولی هت‌تریک مجزا و متفاوت است. تمام کارت‌هایی که در این مسابقات رد و بدل می‌شود فقط در این مسابقات تاثیر دارد. به همین دلیل اگر بازیکن در بازی‌های معمولی کارت قرمز گرفته باشد باز هم می‌تواند در این مسابقات شرکت کند.
  • کارت‌ها (نردبان) کارت‌ها به هیچ وجه در مسابقات به حساب نمی‌آیند.
  • تمرینات: هیچ تاثیر تمرینی بر بازیکنان از مسابقات جام دوستانه اعمال نخواهد شد.
  • تجربه: بازیکنان از بازی‌کردن در جام‌های دوستانه هیچ تجربه‌ای کسب نخواهند کرد.
  • چیدمان‌ها: تجربه‌ی بازی با هر ترکیب در مسابقات عادی، تجربه‌ی بازی با همان ترکیب در مسابقات جام دوستانه است؛ اما بازی کردن در جام دوستانه، هیچ تاثیری بر تجربه‌ی بازی با ترکیب تیمتان نخواهد داشت.

[بازگشت]