بازیکنان جوان

با استخدام بازیکنان جوان، می‌توانید بازیکنان جدیدی به تیم بزرگسالان خود بیاورید. این کار را می‌توان به دو طریق انجام داد:

  • استخدام یک بازیکن مستقیماً از خارج باشگاه به تیم بزرگسالان که توسط شبکه‌ی استعدادیابی انجام می‌شود.
  • ایجاد آکادمی‌ فوتبال جوانان، استخدام استعدادها و پرورش آنها. در این روش می‌توانید با دیگر تیم‌های جوانان در لیگ‌های عمومی ‌یا خصوصی مسابقه داده و سرانجام استعدادهای آینده‌دار خود را به تیم بزرگسالان دعوت کنید.

دعوت تصادفی بازیکنان از خارج به تیم بزرگسالان یک روش ساده و مؤثر برای به‌دست آوردن بازیکن جدید است. اداره‌ی آکادمی‌ جوانان دردسر بیشتری دارد اما لذت آن هم بیشتر است.

تنها از یک روش می‌توانید استفاده کنید. اگر آکادمی‌ جوانان دارید دیگر نمی‌توانید از شبکه‌ی استعدادیابی، بازیکن جوانی به تیم خود دعوت کنید. هر چند، هزینه‌های آکادمی شما به‌عنوان سرمایه‌گذاری شبکه‌ی استعدادیابی نیز محسوب می‌شود و این، کارِ شما را راحت‌تر می‌کند که اگر خواستید آکادمی جوانان را تعطیل کرده و از شبکه‌ی استعدادیابی به جای آن استفاده کنید.

شبکه‌ی استعدادیابی

هر هفته می‌توانید با فرستادن استعدادیاب‌های باشگاه، بازیکن جدیدی برای تیم بزرگسالان پیدا کنید. هرچه سطح شبکه‌ی استعدادیابی بالاتر باشد، شانس اینکه بازیکن خوبی گیرتان بیاید نیز بیشتر است. اینکه چه نوع بازیکنی بگیرید، دست شما نیست و تنها می‌توانید تعیین کنید که دروازه‌بان می‌خواهید یا بازیکن. یادتان باشد که هر هفته نباید منتظر کشف ستاره‌های آینده‌دار باشید زیرا بسیاری از بازیکنان جوانی که استعدادیاب‌ها معرفی می‌کنند به‌دلیل کیفیت پایین، در همان لحظه‌ی ورود خط می‌خورند. اگر یک یا دو بازیکن خوب گیرتان آمد باید خیلی خوشحال باشید و این تقریباً همان چیزی ‌است که در دنیای واقعی نیز مصداق دارد!

اکثر باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کلانی روی شبکه‌ی استعدادیابی خود می‌کنند؛ اما هستند باشگاه‌هایی که خیلی به این مسئله اهمیت نمی‌دهند یا کلاً قید سرمایه‌گذاری روی این بخش را زده‌اند و به‌جایش چشم به بازار نقل و انتقالات دوخته‌اند. با این وجود، اگر قصد دارید زیرساخت‌های شبکه‌ی استعدادیابی خود را بنا کنید، یادتان باشد ممکن است مدتی طول بکشد تا پولی که روی ساختن این تیم سرمایه‌گذاری می‌کنید، با تحویل گرفتن یک بازیکن خوب به حساب شما بازگردد. اگر درجه‌ی شبکه‌ی استعدادیابی باشگاهتان در حال حاضر «ناچیز» است باید صبر کنید تا حین سرمایه‌گذاری بلندمدت، به درجات بالاتر برسد.

میزان سرمایه‌گذاری تعیین‌ شده در هفته، می‌تواند زیاد (200 000 000 Rial)، متوسط (100 000 000 Rial) یا کم (50 000 000 Rial) باشد. سرمایه‌گذاری کم اما درازمدت، مؤثرتر از سرمایه‌گذاری زیاد اما مقطعی است. به عبارت دیگر، عاقلانه است که برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشید. اگر می‌خواهید از فروش ستارگان جوان سود زیادی نصیبتان شود، با سرمایه‌گذاری زیاد سریع‌تر به این هدف می‌رسید اما اگر می‌خواهید آرام آرام شبکه‌ی استعدادیابی خود را بسازید و پول زیادی صرف این امر نکنید، سرمایه‌گذاری کم را انتخاب کنید. اما دقت داشته باشید که اگر به صورت مداوم در شبکه استعدادیابی خودتان در هر سطحی که باشد سرمایه‌گذاری نکنید، درجه‌ی شبکه‌ی استعدادیابی با سرعت نسبتاً بالایی افت می‌کند. وقتی با افت این معیار روبه‌رو شدید، زمان زیادی طول می‌کشد تا دوباره به آن درجه برگردید.

هر هفته فقط می‌توانید به یک بازیکن جوان، شانس حضور در تیم بزرگسالان خود را بدهید. اگر میزان سرمایه‌گذاری آن هفته را تغییر ندهید، هزینه‌ای که هفته‌ی قبل تعیین کرده بودید، لحاظ خواهد شد.

آوردن بازیکن از جوانان به بزرگسالان، 20 000 000 Rial برای باشگاه هزینه در بر خواهد داشت.

اطلاعات لازم در خصوص فعالیت‌های تیم جوانان خود را می‌توانید در صفحه‌ی «باشگاه من» قسمت «تیم جوانان» پیدا کنید. این بخش همان جایی است که میزان سرمایه‌گذاری روی شبکه‌ی استعدادیابی را تعیین می‌کنید و نیز همان جایی است که می‌توانید هر هفته با استفاده از شبکه‌، یک بازیکن پیدا کنید.

آکادمی جوانان

داشتن آکادمی‌ جوانان مستلزم این است که اداره‌ی آن را شخصاً به‌دست بگیرید. در این حالت باید استعدادیاب استخدام کنید، تمرینات بازیکنان جوان را برنامه‌ریزی کرده و در مورد ترکیب و تاکتیک تیم تصمیم بگیرید. تیم جوانان شما در یک لیگ جوانان به انتخاب خودتان شرکت می‌کند، به عنوان مثال می‌توانید در لیگی با شرکت دوستان یا همکلاسی‌های خود، بازی کنید. هر از گاهی می‌توانید بازی دوستانه‌ای نیز با سایر تیم‌های جوانان در سطح جهان برگزار کنید.

راه‌اندازی آکادمی جوانان

آکادمی جوانان خود را می‌توانید از منوی «باشگاه من» زیر عنوان «تیم جوانان؛ در یک نگاه» راه‌اندازی کنید. پس از این کار، یک مربی و یک استعدادیاب همراه تیم جوانان خود خواهید داشت. البته یادتان باشد سرمایه‌گذاری آن‌ یکی سیستم را اول باید روی صفر قرار دهید تا بتوانید آکادمی جوانان را راه‌اندازی کنید. همچنین بلافاصله چند بازیکن جوان در اختیار تیم جوانانتان قرار می‌گیرد تا بتوانید بازی‌های خود را برگزار کنید؛ اما این بازیکنان به صورت تصادفی از میان پسران مدارس محلی انتخاب شده‌اند و استعداد خاصی ندارند.

لیگ جوانان

تیم جوانان شما به انتخاب خودتان در یک لیگ جوانان شرکت می‌کند؛ یا اینکه خودتان هم می‌توانید یک لیگ ایجاد کنید. لیگ جوانان می‌تواند ۴، ۶، ۸، ۱۲ یا ۱۶ تیم داشته و خصوصی (که در آن سازنده‌ی لیگ، افراد را به آن دعوت می‌کند) یا عمومی‌ (که شرکت در آن برای همه آزاد است) باشد. سازنده‌ی لیگ همچنین می‌تواند در مورد زمان بازی‌ها تصمیم بگیرد. به محض اینکه لیگ پر شد، بازی‌ها به‌طور خودکار آغاز می‌شوند.

استعدادیاب‌ها

وقتی آکادمی‌ جوانان خود را راه‌اندازی می‌کنید، بلافاصله یک استعدادیاب به تیمتان معرفی می‌شود. اینکه وی در چه استانی به‌دنبال استعدادهای آینده‌دار بگردد و نیز در چه پُستی بازیکن می‌خواهید را می‌توانید به طور دقیق به استعدادیاب خود بگویید.اگر بگویید که به‌ دنبال بازیکن خاصی (برای مثل هافبک کنار) بگردد، وی اغلب اوقات چنین بازیکنی را به شما پیشنهاد می‌دهد اما در حالت کلی، بازیکن خوبی را معرفی نخواهد کرد.

اگر دوست دارید می‌توانید استعدادیاب‌های بیشتری استخدام کنید اما نمی‌توانید بیش از سه استعدادیاب و کمتر از یکی داشته باشید.هفته‌ای یک‌بار، وقتی با استعدادیاب تماس می‌گیرید وی یک استعداد جوان را به شما معرفی کند.

اگر بیش از یک استعدادیاب داشته باشید، می‌توانید ببینید دومی چه بازیکنی برایتان پیدا کرده است (یا در صورت داشتن سه استعدادیاب، بازیکن پیشنهادی سومین استعدادیاب را نیز می‌توانید بررسی کنید) به شرطی که پیشنهاد اول را قبول نکرده باشید. البته یادتان باشد که اگر پیشنهاد اول را قبول نکنید و سراغ پیشنهاد استعدادیاب دوم بروید، دیگر قادر نخواهید بود تصمیم خود را عوض کنید. به‌عبارت دیگر اگر به پیشنهادی «نه» بگویید، این تصمیم قطعی تلقی می‌گردد و امکان بازگشت ندارید.

بازیکنان

آکادمی‌ جوانانتان حداکثر می‌تواند ۱۸ بازیکن را به‌صورت هم‌زمان در خود جای دهد. بازیکنانی که به تیم می‌پیوندند بین ۱۵ تا ۱۶ سال خواهند بود. اکثر مهارت‌های آنان هنوز مشخص نیست به همین دلیل نمی‌توانید همه‌ی مهارت‌ها یا خصوصیات آنها را مانند بازیکنان بزرگسال ببینید. برای شناخت بازیکنان خود، آنها را در پست‌های مختلف در زمین امتحان کنید و ببینید در کجا بهتر بازی می‌کنند. ستاره‌هایی که در پایان بازی می‌گیرند، نظرات استعدادیاب‌ها و گزارش مربی، در این زمینه می‌تواند خیلی به شما کمک کند. همچنین به کمک تمرین قادر خواهید بود مهارت‌های آنها را آشکار کنید؛ اطلاعات بیشتر در این خصوص را می‌توانید در بخش تمرینات مشاهده کنید. ضمناً در گزارش بازی‌ها نیز می‌توانید سرنخ‌هایی پیدا کنید.

مسابقات

تیم جوانان شما هر هفته یک بازی لیگ انجام می‌دهد و هر سه هفته یک‌بار نیز می‌توانید یک بازی دوستانه برگزار کنید. ابتدا دستورات چیدمان، سپس تاکتیک مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ دقیقا به همان شکل که در بزرگ‌سالان عمل می‌کنید. اگر کمبودی در چیدمان ارسالی شما وجود داشت، به صورت خودبه‌خود توسط بازیکنان برطرف خواهد شد. به این‌ترتیب که ابتدا دروازه‌بان، سپس مدافعین(حداکثر 5 نفر)، سپس هافبک(حداکثر 5 نفر) و در آخر مهاجمین(حداکثر 3 نفر) جای خود را در زمین پیدا خواهند کرد.

تمرین

بازیکنان جوان می‌توانند همزمان بر دو نوع تمرین تمرکز کنند؛ یکی تمرین اصلی و دیگری تمرین فرعی. تمرین اصلی، تأثیر بیشتری نسبت به تمرین فرعی دارد. می‌توانید هر دو تمرین را یک چیز (مثلا دفاع) قرار دهید؛ اما اگر تمرین اصلی و فرعی را متفاوت از هم انتخاب ‌کنید، تأثیر تمرینات بیشتر خواهد بود.

بازیکنان جوان، هم از بازی لیگ (با تأثیر کامل) تمرین می‌بینند و هم از بازی دوستانه (با تأثیر کمتر). بنابراین آنها می‌توانند در یک هفته، دو بار تمرین کنند. تأثیر تمرین بلافاصله بعد از هر بازی اِعمال می‌شود (وقتی محاسبه‌ی بازی، چند دقیقه پس از شروع بازی خاتمه یابد) و بعد از پایان بازی، مربی‌تان گزارشی از آنچه در تیم رخ داده به شما می‌دهد که نکات خوبی درباره‌ی پیشرفت بازیکنان در آن یافت می‌شود.

همچنین شما این شانس را دارید که مهارت‌های بازیکنان خود را آشکار کنید: مربی آکادمی برای تمرین اصلی، شما را در جریان سطح مهارت فعلی یک بازیکن که حداقل ۴۴ دقیقه در یک موقعیت تمرینی بازی کرده باشد، قرار می‌دهد (به عنوان مثال دریافت بیش از تأثیر بسیار کم). برای تمرین فرعی نیز به همین صورت است؛ اما در این حالت مربی به جای اینکه سطح مهارت فعلی را ذکر کند شما را از حداکثر پتانسیل در آن مهارت آگاه می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر تمرین اصلی و فرعی شما یکسان باشد، گزارشی برای تمرین فرعی دریافت نخواهید کرد. اگر مهارت‌های همه‌ی بازیکنان در یک موقعیت تمرینی آشکار شده باشد، مربی شما طبیعتاً نمی‌تواند گزارشی ارائه کند.

همچنین مربی برای یکی از سه بازیکنی که بیشترین پتانسیل را دارند (بالاترین سطح مهارت حداکثری) و در یک پست غیرتمرینی حضور دارند، گزارشی ارائه خواهد کرد.نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر با کم‌تر از هشت بازیکن در زمین حاضر شوید، مربی شما هیچ گزارشی برایتان نخواهد داشت.

شانس حضور در بزرگسالان

هر هفته می‌توانید یک بازیکن جوان را به تیم بزرگسالان خود منتقل کنید. بازیکن جوان باید حداقل ۱۷ سال داشته باشد و نیز حداقل یک فصل (معادل ۱۱۲ روز) عضو آکادمی جوانان شما بوده باشد تا بتوانید او را به تیم بزرگسالان دعوت کنید. مثل همیشه، نمی‌توانید بیش از ۵۰ بازیکن در تیم بزرگسالان خود داشته باشید. وقتی بازیکنی به سن ۱۹ سالگی رسید، دیگر اجازه‌ ندارد برای تیم جوانان به میدان برود. البته وی مجبور نیست آکادمی را ترک کند اما به هر حال دیگر وی را در زمین مسابقه نخواهید دید؛ مگر اینکه او را به تیم بزرگسالان دعوت کنید.

هزینه‌ها

وقتی آکادمی‌ جوانان باشگاه خود را راه‌اندازی می‌کنید، باید مبلغی معادل 50 000 000 Rial را به‌عنوان هزینه‌ی ثبت‌نام بپردازید (این مبلغ به هزینه‌های موقت باشگاه در آن هفته افزوده می‌شود). راه‌اندازی آکادمی‌ با یک استعدادیاب، مبلغ 100 000 000 Rial در هفته هزینه دارد و هر استعدادیاب اضافه نیز مبلغ 50 000 000 Rial در هفته از شما خواهد گرفت. همچنین مبلغ 50 000 000 Rial را نیز به محض استخدام استعدادیاب در هفته‌ی اول استخدام، خواهید پرداخت. هزینه‌های هفتگی آکادمی جوانان در مقابل عنوان «مخارج جوانان» در گزارش حسابداری هفتگی قابل مشاهده است. آکادمی جوانان هیچ کارمندی از قبیل کمک‌مربی، دکتر، فیزیوتراپ و غیره ندارد. بازیکنان شما در رفت و آمد به باشگاه، ضرب‌دیدگی‌ها، مصدومیت‌ها و... به والدین خود وابسته هستند که آنها نیز این کار را بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌دهند. از طرف دیگر آکادمی جوانان هیچ درآمدی از بلیت‌فروشی کسب نمی‌کند و تنها تماشاگرانی که برای دیدن بازی بازیکنان جوان شما به محل مسابقه می‌آیند، والدین و دوستان نزدیکشان هستند.

حضور یک بازیکن آکادمی در تیم بزرگسالان 20 000 000 Rial برایتان هزینه در بر دارد.

تنها هزینه‌ی اضافی دیگری که پرداخت می‌کنید هنگامی است که به استعدادیاب خود دستور می‌دهید در استان دیگری به جست‌وجوی بازیکن بپردازد. بنابراین باید پول بلیت هواپیمای وی را نیز بپردازید.

بستن آکادمی جوانان

اگر می‌خواهید آکادمی جوانان خود را غیرفعال کنید می‌توانید این کار را بین دو فصل لیگ جوانان یا هنگامی که تیم جوانان شما عضو هیچ کدام از لیگ‌های جوانان نیست، انجام دهید. اگر چه باید به‌مدت حداقل شش هفته آکادمی جوانان خود را داشته باشید.


[بازگشت]